środa, 29 marca 2017

Erasmus+ podaj dalej, czyli szkolenie nauczycieli w Zabrzu

Pewnego dnia, a było to jesienią, zostałam (ja - Karolina Jędrych) zaproszona przez p. Aldonę Iskrę-Musialską, czyli metodyk opiekująca się polonistami z Zabrza, na szkolenie dla nauczycieli polonistów. Pomysł udało się zrealizować całkiem niedawno, bo 16 marca, w czwartek.

Poprowadziłam szkolenie z narzędzi TIK w pracy polonisty, przedstawiłam też podstawowe informacje o programie Erasmus+ Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej oraz platformie eTwinning. Uff... Trochę tego było, ale nauczycielki były żywo zainteresowane upowszechnianymi treściami.

Spotkanie pod znakiem Erasmusa+ zaliczamy do udanych :).

Oczywiście nie miałam prezentacji, ale elegancką tablicę na Padlet.com. I lekką tremę, jak zawsze, kiedy mam się spotkać z gronem pedagogicznym. Nawet kiedy w listopadzie spotykałam się z naszym gronem (pisaliśmy o tym tu) - tremę miałam. Piętnastka polonistek okazała się jednak życzliwa dla prowadzącej i chętnie uczyła się korzystania z prostych, a efektywnych narzędzi TIK. Także tych dostępnych jedynie w języku angielskim.


Najpierw opowiedziałam o pomyśle na projekt Erasmus+ w naszej szkole i o jego uczestnikach. Pochwaliłam się też naszym blogiem :). Na zdjęciu ekranu powyżej doskonale widać, że na Padlecie jest to pierwsza otwarta notatka.

A potem były już tylko konkrety. Najpierw demonstracja możliwości Quizizz, następnie Kahoota. Nauczycielki same wybrały, czego chcą się nauczyć. Padło na anglojęzyczny Kahoot. Było zakładanie kont, tworzenie pierwszych quizów i próbne gry. Wypróbowaliśmy tradycyjny quiz, ankietę oraz nowe jumble. 




Potem okazało się, że czasu nie mamy już za wiele, ale chęci do nauki jeszcze są. Pokazałam zatem możliwości StoryBird oraz prostego WheelDecide.

Na koniec powiedziałam jeszcze czym jest eTwinning: że umożliwia kontakty nauczycieli z prawie całej Europy w celu realizowania projektów międzynarodowych oraz oferuje bezpłatne szkolenia on-line i stacjonarne. Jako beneficjentka takich szkoleń gorąco je polecałam.

Na koniec udostępniam padlet, który przygotowałam na zajęcia. Polecam zwłaszcza stronę o szkoleniach i newsletterze eTwinning. Warto się zapisać o skorzystać z ciekawych, wartościowych i konkretnych form dokształcania się. No i oczywiście spróbować też sił w programie Erasmus+.

Bardzo dziękuję wszystkim nauczycielkom za życzliwe przyjęcie, a pani Aldonie za zaproszenie! Do zobaczenia :)

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz